Huisvesting, enz. van labyrintvissen

Huisvesting, enz. van labyrintvissen

Berichtdoor Jonette » zo 12 jul 2015, 15:45

Ik frijg een punthoofd van het steeds proberen met Google translator de informatie op de site van van de IGL in of het nederlands of het engels om te zetten! :evil: Graag zou ik hier goede richtlijnen willen zien, want zowel de Internet als boeken zitten vol met misinformatie!

Mijn bakken zijn ingedraaid en ik heb nu een beetje idee welke bijvissen ik wil, maar ben nog eerg onzeker over het houden van labyrintvissen, want ik zou het 'goed' willen doen.

Dit heb ik: 20 l, 54 l en 110 liter (die wordt mijn gezelschapsbakje). Ik overweeg nog of een grote aquarium van enkele honderd liters aan te schaffen of een soort stelling met kleinere bakken voor labyrintvissen.

Mijn hoofd vragen gaan over de water waardes (ik weet wat ze moeten zijn, maar heb geen hoofd voor scheikunde als ik iets moet veranderen, zoals pH verlagen) en welke labyrintvis (stel of aantal) past in de bakken die ik heb. Verder houd ik zielsveel van planten. Planten hebben licht nodig. Labyrintvissen houden van donkere bakken. Is het nog te doen?

Ik wacht nog op een kennis die mij een keer naar Armin kan brengen om zijn vissen te zien en advies te krijgen en misschien ook om huiswards te keren met vissen. Maar in de tussentijd....

Armin? Iemand anders die toch weet hierover?

Persoonlijk, val ik op de Badis Badis, Dario Dario, kleine kleurrijke Betta's, Colisa's, Chuna's.... en vooral de Parosphromenus soorten. Ik heb de grote boek van Horst Linke en ben bezig het te lezen. Bestaat er een eenvoudiger hobby boek over labyrintvissen met courant info?

Alvast bedankt,
Jonette
Jonette

Re: Huisvesting, enz. van labyrintvissen

Berichtdoor Jonette » zo 12 jul 2015, 16:09

Oeps! Zie ik pas nu Het Grote Hoe-Houd-Ik-Paro's-topic! :D
Jonette

Keer terug naar Algemene discussies