winkels

winkels

Berichtdoor Henk » za 16 maart 2013, 11:29

Hallo allemaal,

Wellicht is het leuk om een overzicht te maken met allerlei kwalitatief goede aquarium speciaalzaken?
Natuurlijk te beginnen met die van Armin ;)

Ben dit weekend weer eens in Antwerpen, maar moet zeggen dat het hier echt droevig gesteld is met het aanbod van zoetwatervisjes / aquarium speciaalzaken. De vissen drijven meer dan ze zwemmen helaas...

Gr.
Henk
Henk

Re: winkels

Berichtdoor visje » za 16 maart 2013, 15:58

Antwerpen, Kontich: Zowizoo, een dierenwinkel met een grote aquariumafdeling en bekwaam vispersoneel. Ze hebben soms ook wel eens wat zitten wat je ergens anders niet ziet. Soms ook verrassend mooie betta's.

Ekers aquarium center: heel nette zaak met alleen maar levende vissen in plaats van dode drijvende. De eigenaar staat in de zaak en dat is volgens mij altijd een voordeel.

Met de aquariumzaken in de rest van de omgeving van Antwerpen vind ik het triestig gesteld.
visje

Berichtdoor bartian » za 16 maart 2013, 20:12

Utaka in Amersfoort is voor allerlei zeldzaam spul de goede plek. Vooral het assortiment West-Afrika is bijzonder, maar ook Zuid-Amerika en af en toe Azië zijn zeker de moeite waard. Geen bijzondere labyrinten over het algemeen, behalve (Micro)Ctenopoma als die ergens te krijgen zijn.
bartian

Berichtdoor nick_vis » za 16 maart 2013, 21:40

de vismania in dordrecht is ook heel goed en mooi. ze bekijken elke dag hun vissen om ziektes te controleren en elke vis heeft wel de ruimte die hij nodig heeft, kortom, liever omrijden voor goede vissen dan slecht vissen en besparen op benzine!! :lol:
als ik alles wat ik heb hier moet plaatsen, heb je gelijk een hele pagina vol!! :lol:
-4 betta halfmoon koppels en 2 betta mannen los
-en heel veel andere vissen

alle foto's staan op mijn flickr account:
http://www.flickr.com/photos/111600190@N03/
nick_vis

Berichtdoor Henk » zo 17 maart 2013, 11:21

visje schreef:Antwerpen, Kontich: Zowizoo, een dierenwinkel met een grote aquariumafdeling en bekwaam vispersoneel. Ze hebben soms ook wel eens wat zitten wat je ergens anders niet ziet. Soms ook verrassend mooie betta's.

Ekers aquarium center: heel nette zaak met alleen maar levende vissen in plaats van dode drijvende. De eigenaar staat in de zaak en dat is volgens mij altijd een voordeel.

Met de aquariumzaken in de rest van de omgeving van Antwerpen vind ik het triestig gesteld.

Super bedankt voor de tip! Ga er zeker eens kijken! :)
Henk

Berichtdoor Henk » zo 17 maart 2013, 11:22

bartian schreef:Utaka in Amersfoort is voor allerlei zeldzaam spul de goede plek. Vooral het assortiment West-Afrika is bijzonder, maar ook Zuid-Amerika en af en toe Azië zijn zeker de moeite waard. Geen bijzondere labyrinten over het algemeen, behalve (Micro)Ctenopoma als die ergens te krijgen zijn.

Dat van die micro ctenopoma is heel erg interessant! Prachtvisjes zijn dat! Zal eens kijken wat ze hebben.
Waarschijnlijk heeft Armin 1000x meer, maar dat weet ik zo niet.
Armin?> Wat voor bijzonders heb jij nu zoal zwemmen? (gewoon leuke aardige labyrintvisjes hoor, niet extreem zeldzame of moeilijk te houden vissen ;))
Henk

Berichtdoor Jorn » zo 17 maart 2013, 12:02

Armin heeft wel veel moois zitten op het moment, malpulutta kretseri, betta occelate, Betta Gladiator, Betta imbellis, ctenopoma acutirostre, Channa aurantimaculata en nog wel 15 betta soorten, 10 channa soorten en nog 15 overige labyrinten ongeveer..
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor visje » zo 17 maart 2013, 12:21

Henk schreef:
visje schreef:Antwerpen, Kontich: Zowizoo, een dierenwinkel met een grote aquariumafdeling en bekwaam vispersoneel. Ze hebben soms ook wel eens wat zitten wat je ergens anders niet ziet. Soms ook verrassend mooie betta's.

Super bedankt voor de tip! Ga er zeker eens kijken! :)

Als je naar Kontich zou gaan is er vlakbij een mooie reptielenwinkel,Amfibia. Zeker de moeite om eens binnen te springen. Ze hebben er soms ook een enorm aanbod aan hout voor in het aquarium aan lage prijzen. Die vind je buiten achter het serretje.
visje

Berichtdoor Henk » do 28 maart 2013, 15:25

Jorn schreef:Armin heeft wel veel moois zitten op het moment, malpulutta kretseri, betta occelate, Betta Gladiator, Betta imbellis, ctenopoma acutirostre, Channa aurantimaculata en nog wel 15 betta soorten, 10 channa soorten en nog 15 overige labyrinten ongeveer..

klinkt interessant. benieuwd wat hij aan sterkere kleine labyrintvissen heeft.
Henk

Berichtdoor NEW betta » do 28 maart 2013, 19:53

Hey hey.
Ik denk dat Verduijn chiclids ook wel tot de goede aquarium zaken mag worden genoemd.

Greetz Arnold

2x30L tank : 2 M Splendens HM
40L tank : 2 Vr Splendens HM/HM

60L tank :3 sewillia,13 black neons ,30 rili garnalen
60L tank (Africa) : 4 Microctenopa Ansorgii ,
240L tank : 10cm water
NEW betta

Berichtdoor Jorn » di 02 apr 2013, 23:04

Henk schreef:
Jorn schreef:Armin heeft wel veel moois zitten op het moment, malpulutta kretseri, betta occelate, Betta Gladiator, Betta imbellis, ctenopoma acutirostre, Channa aurantimaculata en nog wel 15 betta soorten, 10 channa soorten en nog 15 overige labyrinten ongeveer..

malpulutta kretseri is een kleine soort, daarnaast heeft hij ff uit mn hoofd B. imbellis, B. albimarginata, B. coccina, B. rutilans, B. smaragdina, B. splendens, P. Dayi, ook nog enkele paro's en dario's..
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor Henk » wo 03 apr 2013, 09:33

Jorn schreef:
Henk schreef:

malpulutta kretseri is een kleine soort, daarnaast heeft hij ff uit mn hoofd B. imbellis, B. albimarginata, B. coccina, B. rutilans, B. smaragdina, B. splendens, P. Dayi, ook nog enkele paro's en dario's..

Kretseri vind ik net iets te kwetsbaar en zeldzaam....
P. Dayi blijft een mooie vis. Wellicht dat ik daar nog eens mee start. Voorlopig zijn mijn betta splendens ook leuk aan de kweek dus is denk ik wel even genoeg.
Henk

Berichtdoor Jorn » do 04 apr 2013, 13:42

Henk schreef:
Jorn schreef:
Henk schreef:klinkt interessant. benieuwd wat hij aan sterkere kleine labyrintvissen heeft.

P. Dayi blijft een mooie vis. Wellicht dat ik daar nog eens mee start. Voorlopig zijn mijn betta splendens ook leuk aan de kweek dus is denk ik wel even genoeg.

Armin heeft nest van Kretseri zitten, maar Dayi is idd ook mooi.
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor Henk » vr 05 apr 2013, 09:36

.[/quote]

P. Dayi blijft een mooie vis. Wellicht dat ik daar nog eens mee start. Voorlopig zijn mijn betta splendens ook leuk aan de kweek dus is denk ik wel even genoeg.[/quote]

Armin heeft nest van Kretseri zitten, maar Dayi is idd ook mooi.[/quote]
Dat is echt zo cool! Zijn ze, los van de perfecte beschrijvingen op internet, volgens jullie moeilijk te houden? Ik heb redelijk wat stroming in m'n bak, en denk dat ze hier niet zo'n fan van zijn. Wel heb ik donkere bodem en veel beplanting. Temperatuur rond de 25 graden en de zuurgraad rond 6.5 / 7.
Henk

Berichtdoor NEW betta » vr 05 apr 2013, 14:27

Hey niet om vervelend te zijn hoor..
Maar is het niet beter dit topic wat schoon te houden..?
Vind het niet erg om de extra info te lezen :) maar wellicht in een eigen topic.?
Greetz Arnold

2x30L tank : 2 M Splendens HM
40L tank : 2 Vr Splendens HM/HM

60L tank :3 sewillia,13 black neons ,30 rili garnalen
60L tank (Africa) : 4 Microctenopa Ansorgii ,
240L tank : 10cm water
NEW betta

Berichtdoor Jorn » do 11 apr 2013, 10:28

Goed idee NEW Betta,

Henk, Als je meer vragen heb over Kretseri zal je even topic aan moeten maken. Daarnaast is iets wat zeldzaam is, niet altijd moeilijk om te houden.
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor HeBa » zo 14 apr 2013, 10:17

Veenendaal zitten een aantal handelaars. 2 zijn zeer droevig met veel dode en zieke vis. Koidream op de Patrimoniumlaan is erg droevig. Aquahuis is ook geen favoriet van me. Discus in het centrum heeft af en toe wel mooie vissen.
Bettas die er nu zitten zijn niet zo spectaculair. Mijn koppeltje leerii's komt ervandaan en die doen het uitstekend.
Aquariumhal in Amersfoort is ook mooie zaak. Wel standaard assortiment vis.
Weet iemand nog andere opties rondom veenendaal? Hoorde iets over het Guppy in Ede?
Mixing aquaponics with Labyrint. Searching for challenges and fun :D
HeBa

Berichtdoor bartian » zo 14 apr 2013, 13:44

Aquahuis XD
Die kerel heeft echt niet het flauwste idee van waar hij mee bezig is. Hij verkoopt voornamelijk onzin en af en toe een vis. Nakweek dieren verkoopt hij vaak als wildvang. De arme beestjes leven in erbarmelijke omstandigheden. Nogal louche zaak, beter mijden.

Als je toch naar Amersfoort gaat kun je veel beter langs Utaka gaan. Veel mooier assortiment en beter advies. Bij de aquariumhal hebben ze nog wel eens de neiging beginners vanalles aan te praten als ze daar iets mee kunnen verdienen en het assortiment is erg oninteressant.

In Rhenen zit De Heuvelrug, ook prima.
bartian

Keer terug naar Algemene discussies