Dennis

Dennis

Berichtdoor Dennis » wo 05 nov 2014, 19:26

Goedenavond iedereen,

Mijn naam is Dennis (34 jaar), ik werk bij een ingenieursbureau (civiele techniek) en ik woon in Santpoort-Noord.

Al enkele jaren heb ik een aquarium en deze is nu opnieuw ingericht. Voorheen was het een Malawi-biotoop voor Mbuna cichliden en dit is een Azië-biotoop geworden, omdat de stenen begonnen te vervelen en ik meer planten in mijn bak wil hebben (bij mijn cichliden was dit niet mogelijk en die kleine slopertjes hebben een vermogen aan planten vernield.. zelf de anubias die bijna op plastic lijkt.. :bang: ). En natuurlijk (het belangrijkste) omdat ik de vissen voor dit biotoop heel erg mooi vind.

Ik heb een Aqualantis van 170 L en hierin wil ik het volgende vissenbestand gaan houden:
- 1 st. Betta splendes (M)
- 15 st. Rasbora kubotai
- 1 st. Beaufortia leveretti
- 5 st. Botia lohachata

Ik heb een tijd zitten googlen en ik denk dat deze vissen wel goed bij elkaar kunnen en dat het aantal niet teveel wordt voor mijn bak, maar ik ontvang graag jullie feedback aangezien jullie al de nodige ervaring hebben met deze vissen.

Verder ben ik sinds kort me aan het verdiepen in CO2-bemesting, maar dit is nog vrij lastig door een groot aantal verschillende mogelijkheden en ervaringen die ik op internet heb gelezen over dergelijke apparatuur. Verder zit het filtersysteem (en mijn pomp) in het aquarium zelf (biobox2) en hier kunnen dus geen extra apparaten op/tussen worden aangesloten. Dus advies is welkom!

Groeten.

Dennis
Bijlagen
IMG_0543 (640x480).jpg
Dennis

Keer terug naar Voorstellen