Microctenopoma ansorgii

Microctenopoma ansorgii

Berichtdoor mndy » do 11 dec 2014, 16:53

Beste allemaal,

Mijn West-Afrika bak draait al een tijdje, deze is tot nu toe gevuld met enkele killi's en dwergklauwkikkers. Maar ik heb al een tijdje de Microctenopoma ansorgii in mijn vizier. Toen ik Armin van de week sprak werd deze interesse weer door hem aangewakkerd.

Daarom hier mijn post. Ik zou dit visje erg graag in mijn bak willen hebben, maar dan moeten er wel wat veranderingen plaats vinden. Momenteel heb ik zwemmen:
7x Pseudepiplatys annulatus
6x Aphuosemion australe
10x Aplocheilichthys normani
8x Hymenochirus boettgeri

Het betreft een bak van 80cm; netto ongeveer 95 liter. De bak is goed beplant, met veel schuilplaatsen door hout, stenen en planten. De bodem is bedekt met filterzand en er drijven uiteraard drijfplanten.
Wat kunnen jullie mij adviseren om de ansorgii (en natuurlijk ook de andere vissen) een fijne bak te geven?
mndy

Re: Microctenopoma ansorgii

Berichtdoor NEW betta » wo 21 jan 2015, 11:09

Hey hey ,
Voor wat ik weet.. Ze houden niet van teveel licht dus zorg voor drijfplanten en genoeg beschutting.
(als je je vissen ook wilt bekijken , zet dan de bak niet op een te rustige plaats zoals ik heb gedaan.
mijn Ansorgii zijn super schuw geworden daardoor en ik zie ze niet zoals ik ze zou willen zien helaas)

Greetz Arnold

2x30L tank : 2 M Splendens HM
40L tank : 2 Vr Splendens HM/HM

60L tank :3 sewillia,13 black neons ,30 rili garnalen
60L tank (Africa) : 4 Microctenopa Ansorgii ,
240L tank : 10cm water
NEW betta

Keer terug naar Geschikte Bijvissen