Welke voeding

Welke voeding

Berichtdoor Phoebe » za 26 nov 2011, 08:30

Welke voeding geven jullie aan betta baby's.
Ik geef nu verse artemia en van JBL de 1-2-3 voeding. Maar hebben ze nog iets anders nodig en tot wanneer geef ik de artemia?
Een aquarium zonder vissen is als een huis zonder katten.
Phoebe

Re: Welke voeding

Berichtdoor Jorn » za 26 nov 2011, 11:56

Ik begin inderdaad met Artemia en daarna geef ik cyclops en laat ik ze wennen aan droogvoer.
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor Phoebe » za 26 nov 2011, 12:13

Bedankt voor je antwoord, en waar haal je cyclops?
Phoebe

Berichtdoor Jorn » za 26 nov 2011, 17:04

Bij Armin, maar kan ook in de winkel meestal, diepvries.
Gr. Jorn

Correct me if i'm wrong
Jorn

Berichtdoor cinny » za 26 nov 2011, 18:34

heb hier een vraagje rond die cyclops,ik geef ook in het begin arthemia en daarna laat ik ze wennen aan atison betta pro maar dan gemalen met een pepermolen :D heb ook al gelezen van cyclops maar mijn man zegt dat als ik cyclops geef, ze misschienb daarachter hun eitjes(baby's) zullen opeten.is dat zo? en heb ook al gelezen voor de baby's die net geboren zijn een heel klein beetje liquifry .dat is eten in druppeling voor baby's,maar dit heb ik nog niet gegeven.wat is jullie mening?
cinny

Berichtdoor Phoebe » za 26 nov 2011, 19:02

Ik heb gelezen dat liquifry heel vervuilend is dus heb het zelf niet gebruikt.
Maar toen de kleintjes geboren waren heb ik de betta met een potje uit de kweekbak gehaald en op die manier terug in zijn aquarium gezet. Wat ik niet gezien had, was dat ik twee babytjes op deze manier mee in het aquarium had gezet. Na twee weken kwamen die kleintjes tevoorschijn en ondanks dat ik niets van eten of artemia in die bak gedaan had waren ze dubbel zo groot als de kleintjes in de kweekbak. En nu nog, de groeivoorstand die ze hebben op de andere is enorm. Ze beginnen ook al achter elkaar aan te zitten en zijn nog maar 4 weken oud. Ze zitten trouwens nog altijd bij de man en dat gaat goed.
Dus de natuurlijke liquifry, of hoe ik het ook moet noemen, die in een goed draaiend en beplant aquarium voorkomt, is blijkbaar enorm voedzaam.
Daarom plan ik om zijn volgende kweek eens te laten plaats hebben in zijn eigen aquarium en de kleintjes dan na enkele weken over te zetten in een eigen kweekbak.
Phoebe

Berichtdoor Vito » zo 27 nov 2011, 12:12

Liquifry kan heel vervuilend zijn, je moet de druppel niet gelijk in je bak doen. Eerst de duppel in een kopje aquariumwater erbij en dan in de kweekbak. 1 druppel is genoeg voor 50l water
Inderdaad leeft er in een ingedraaid aquarium met veel beplanten ook veel micro-organismen en is liquifry niet echt nodig.

Cyclops levend kunnen inderdaag kleine visjes eten maar levend zijn ze alleen te verkijgen als je ze zelf uit de sloot vangt en daar moet je mee opletten want zo kun je nog veel meer in je aquaria krijgen aan predatoren en ziektes! Diepvries is uistekend en laat de jonge betta´s aan niet levend voer wennen.
Vito

Berichtdoor Phoebe » do 05 jan 2012, 19:11

Mijn betta kleintjes zijn nu 2 maanden, ze krijgen diepvries voer artemia, cyclops enzovoort en ook droogvoer. Maar ze zijn met 29 dus kunnen behoorlijk wat eten.
Wat geven jullie op 2 maanden?
Phoebe

Berichtdoor Armin » do 05 jan 2012, 23:14

Hoi Phoebe,

Dat is een goede vraag.
Zelf geef ik ze al diepvries witte muggelarven, diepvries watervlooien, granulaat van Hikari en Aquarium Münster.

Afbeelding Afbeelding

Groet,
Armin
Groet,
Armin

IGL rg voorzitter Nederland
Armin

Berichtdoor Phoebe » vr 06 jan 2012, 00:26

Bedankt Armin, de Münster voeding kan ik vinden in een winkel waar mijn ouders morgen toevallig in de buurt komen, dus dat komt goed uit. Hikari is blijkbaar alleen in Nederland te krijgen. Zal nog even verder zoeken.
Bedankt ook om de fotootjes er bij te plaatsen zo koop ik zeker niet het verkeerde.
Witte muggenlarven spuwen mijn visjes terug uit, watervlooien heb ik nog niet gezien hier in de winkel, daar zal ik ook eens naar op zoek gaan.
Phoebe

Keer terug naar Voeding