Dario kajal

Moderator: Vito

Dario kajal

Berichtdoor Biotoop » do 14 aug 2014, 22:08

Het is mij nog niet gelukt om met mijn Dario kajal (voorheen Dario sp. jaintia hills) te kweken :bang: Ik heb ze een tijd gehouden in een showbak (54L) met alleen appelslakken als gezeldschap. Inrichting : een heleboel cryptocyrne's en keinhout met een pluk java mos. De dario's zijn vooral te vinden in en rond die pluk javamos. Ik filter het aquarium met een binnenfilter. Het waterkraan water is hier vrij hard dus ik meng het 1 op 1 met regenwater. Er zit geen verwarmingselement dus de temperatuur varieert met de buiten temperatuur tusssen (21-26 graden). Ik voer ze veel levend voer: artemia, watervlooien en kleine zwarte muggenlarven.

Het plan is om een speciaal aquarium in te richten voor de kweek van dario's. Ik heb twee aquaria beschikbaar 54 en 25 liter. Omdat ze graag in het javamos zitten wil ik daar meer gebruik van maken. Ik denk dat ze hun eigen jongen op eten dus moet ik dan de ouders verwijderen nadat ze eieren hebben afgezet? Maar wat ik kan nog verder verbeteren/aanpassen qua temperatuur, waterwaardes, inrichting ect om die dario's aan het kweken te krijgen :?:
Biotoop

Keer terug naar Kweken